از سئوی داخلی چه می دانید؟

سئو به انواع داخلی و خارجی تقسیم می شود. سئوی داخلی، on page seo یا on site seo، عمل بهینه سازی محتوای صفحات وب برای موتورهای جستجو و کاربران است. به عبارتی به فاکتورهایی از جمله کدنویسی و محتوا اشاره دارد که در درون سایت قابل بهینه سازی هستند. از سئوی داخلی چه می دانید؟

از سئوی داخلی چه می دانید؟

شیوه های رایج SEO در صفحه یا سئوی داخلی، شامل بهینه سازی برچسب title، محتوا، پیوندهای داخلی و URL ها می باشد. در حالیکه سئوی خارجی شامل فاکتورهایی مثل لینک های خارجی، رسانه های جمعی و فعالیت های بازاریابی است که خارج از سایت بر میزان اعتبار، رتبه بندی و بازدید سایت تاثیر گذارند.

اهمیت سئوی داخلی

سئوی داخلی شامل همه المان های سئو می باشد که شما خیلی خوب می توانید آن ها را تحت کنترل داشته باشید. اگر شما صاحب یک سایت باشید می توانید مسایل فنی و کیفیت محتوا را کنترل کنید.

در واقع وقتی یک وب سایت عالی طراحی و ایجاد کنید بطور مشخص رتبه بندی را آغاز کرده اید. توجه به سئوی داخلی همچنین می تواند احتمال موفقیت استراتژی سئوی خارجی شما را هم افزایش دهد.

ایجاد لینک به یک سایت نه چندان خوب تاثیر مثبتی نخواهد داشت و مسلما هیچ کس تمایل ندارد به محتوای نامطلوب لینک شود. بنابراین سه موضوع اساسی در سئوی داخلی وجود دارد:

۱- ویژگی های فنی

کیفیت کد باید بالا باشد. دقت داشته باشید که ناخواسته مانع ایندکس شدن وب سایت توسط ربات های خزنده نشوید. به عنوان نمونه، اگر از وردپرس استفاده می کنید و افزونه رایگان Yoast را پیکربندی نمودید، بدون اینکه متوجه شوید، بسیاری از جنبه های سئوی داخلی را پوشش خواهید داد و اینگونه چالش های فنی سئو درون صفحه را حل کرده اید.

۲- محتوای با کیفیت

چرا کاربران از یک سایت بازدید می کنند؟ مسلما به دلیل اینکه حاوی اطلاعاتی است که آنها جستجو می کنند. بنابراین باید محتوای مناسب و عالی درج کنید. موتورهای جستجو مثل گوگل محتوا را می خوانند. آنچه که باعث می شود رتبه سایت بالاتر برود بیشتر به دلیل محتوای درون سایت است. محتوا باید شامل کلمات کلیدی درست، اطلاعات مفید و خوانا باشد.

۳- Ux بی عیب و نقص

User eXperience سومین اصل مهم است. کاربران باید به راحتی بتوانند از سایت استفاده کنند و آنچه دنبال آن هستند را در زمان کوتاهی بیابند. آنها باید بدانند که کجا کلیک نمایند و چگونه از طریق سایت هدایت شوند. در واقع علاوه بر طراحی زیبا، اولویت باید با کاربرپسند بودن سایت باشد.

عوامل مهم در سئوی داخلی سایت

تا اینجا مفهوم سئوی داخلی بیان شد. حال به قواعد و اصول فعالیت هایی که در سئوی داخلی باید رعایت شوند اشاره می کنیم. از جمله فعالیت های مهم در سئوی داخلی موارد زیر هستند:

– تولید و بهبود محتوای مطلوب و با کیفیت در سایت

– بهینه سازی لینک های داخلی صفحات

– استفاده مفید از برچسب عنوان صفحه که بیان کننده محتوای هر صفحه است

– استفاده از برچسب توضیحات متا که حاوی خلاصه مطالب نمایش داده شده در سایت می باشد

– استفاده از زیرعناوین جالب و جذاب برای عناوین محتوا که کاربر را ترغیب به کلیک کردن بر روی لینک نتایج می کند

– افزودن عکس های جذاب و متناسب با محتوا و در عین حال کم حجم در صفحات

– استفاده از برچسب Alt برای درج توضیحات تصاویر

– به کارگیری کلمات کلیدی مناسب در محتوای صفحات

این تکنیک ها برخی از روش هایی هستند که می توانند سئوی داخلی سایت را بهبود دهند. هر یک از این موارد اگر مستقل از بقیه اجرا شوند، تاثیر چندانی بر رتبه بندی سایت نخواهد داشت، لذا هنگامی که همه موارد با هم بکار روند می توانند به بهبود ترافیک سایت کمک نمایند.

در نتیجه صفحات وب به صورت بهتر توسط ربات های خزنده موتور جستجو بررسی خواهند شد. آن ها به افزایش اعتبار صفحات داخلی و ایجاد ارتباط با کلمات کلیدی خاص کمک می کنند.

دیجیتال مارکتینگ ثامن ارائه دهنده خدمات دیجیتال مارکتینگ در کرمان می باشد. در صورتی که قصد آنلاین سازی کسب و کار خود را دارید به ما مراجعه فرمایید. ما خدمات طراحی سایت، سئو، تولید محتوا برای سایت و شبکه های اجتماعی و طراحی گرافیک را انجام می دهیم. پیشاپیش از حسن اعتماد شما سپاسگزاریم.

لینک خارجی

عبارات کلیدی: دیجیتال مارکتینگ ثامن – از سئوی داخلی چه می دانید؟ – سئو در کرمان – بهینه سازی سایت در کرمان – طراحی سایت در کرمان – طراحی وب در کرمان – طراحی وب سایت در کرمان – بازاریابی اینترنتی در کرمان – طراحی فروشگاه اینترنتی در کرمان – طراحی فروشگاه آنلاین در کرمان – دیجیتال مارکتینگ کرمان – تولید محتوا در کرمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.