تفاوت بازاریابی درونگرا و برونگرا

امروزه و با گسترش اینترنت، روش بازاریابی برای کسب و کارها نیز در حال تغییر است. دیگر زمان به دردسر انداختن مصرف کنندگان با تبلیغات مزاحم و تاکتیک های بازاریابی قدیمی به سر آمده است. در ادامه مقاله به دو روش بازاریابی درونگرا و بازاریابی برونگرا می پردازیم. با ما همراه باشید. تفاوت بازاریابی درونگرا و برونگرا

تفاوت بازاریابی درونگرا و برونگرا

در عصر جدید، بازاریابی درونگرا درباره ایجاد مشتری وفادار به جای فرو کردن یک پیام تبلیغاتی در مغز مشتری و امیدوار بودن به خرید، صحبت می کند. همانطور که مصرف کنندگان به اینترنت هجوم می آورند صنعت دیجیتالی هم در حال تکامل است. مدل های قدیمی بازاریابی در رسانه های دو طرفه همچون اینترنت در حال از دست دادن کارایی خود هستند. در عوض گونه های جدید بازاریابی با خلق ارزش برای مصرف کننده در حال بازدهی بالاتری هستند.

بازاریابی درونگرا

بازاریابی درونگرا نوعی بازاریابی است که بجای اینکه با تبلیغات و عوامل مختلف سعی در جلب نظر مخاطب به محصولات خود کنیم، به گونه ای محصولات را بازاریابی کنیم که مخاطب با انتخاب خودش به سمت محصولات و خدمات ما جذب شود.

آقای ست گادین به این نوع بازاریابی، بازاریابی وقفه ای یا Intrruption Marketing نیز می گوید و اینگونه معنا می کند که ما نباید با ایجاد توقف یا وقفه ناگهانی مشتری، نظرش را به محصولات خود جلب کنیم.

بازاریابی درونگرا با استفاده از شبکه های اجتماعی، ایمیل، فیلم، اینفوگراف، پادکست، وبلاگ، کتاب الکترونیک، سئو، وبینار و … سعی در جلب نظر مخاطب به صورت آزادانه دارد.

در این بازاریابی :

– مشتریان با موتورهای جستجو، شبکه های اجتماعی و مطالب مفید وبلاگ جذب می شوند.

– بازاریاب علاوه بر محصول، ارزش ارائه می دهد.

– بازاریاب همواره به دنبال تقویت و یادگیری است.

بازاریابی برونگرا

بازاریابی برونگرا نیز نقطه مقابل بازاریابی درونگراست، بدین صورت که از طریق رسانه های مختلف مثل تلویزیون، بیلبورد و غیره با ارائه یک آگهی بازرگانی سعی در جلب توجه مخاطب کنیم تا افرادی که به محصولات ما علاقه مند هستند به سمت ما جذب شوند. این نوع بازاریابی بیشتر زمانی پاسخ ده است که قصد جذب کاربرانی را داشته باشیم که کمتر با تکنولوژی و اینترنت و وب سر و کار دارند.

در این بازاریابی :

– ارتباط یک طرفه است.

– مشتریان با تلویزیون، تبلیغات چاپی و رادیو جذب می شوند.

– بازاریاب هیچ ارزش خاصی را ارائه نمی دهد.

– بازاریاب به ندرت به دنبال یادگیری و تقویت خودش می رود.

چهار مرحله مهم بازاریابی درونگرا

۱- جذب مخاطب

در این مرحله تمامی تلاشمان را می کنیم تا بتوانیم مشتریان زیادی را به سمت خود جذب کنیم. این می تواند از طریق محتواهایی که تولید می کنیم و میزان جذابیت آنها و دست به دست شدن آنها صورت گیرد. بنابراین در این مرحله جذابیت محتواهای تولید شده ما را در این راستا کمک می کند.

۲- تبدیل مخاطب به مشتری

در این مرحله وقتی مخاطب را جذب کردیم و او محتواها را به دلخواه گوش داد و تماشا کرد و مورد استفاده قرار داد، به سمت محصولات ما جذب می شود که از حالت مخاطب به مشتری تبدیل می شود.

۳- نهایی کردن فروش

در این مرحله مشتری بالقوه ما با خریدهایی که از ما می کند، فروش خود را نهایی کرده و به مشتری واقعی تبدیل می شود.

۴- شگفت زده کردن مشتری

بسیار مهم است که خدماتی را به مشتری بدهید و بعد او را شگفت زده کنید. خدمات پس از فروش، یک تماس بعد از خرید مشتری و سؤال کردن از میزان رضایت او می تواند در این زمینه به شما کمک کند.

دیجیتال مارکتینگ ثامن ارائه دهنده خدمات دیجیتال مارکتینگ در کرمان می باشد. در صورتی که قصد آنلاین سازی کسب و کار خود را دارید به ما مراجعه فرمایید. ما خدمات طراحی سایت، سئو، تولید محتوا برای سایت و شبکه های اجتماعی و طراحی گرافیک را انجام می دهیم. پیشاپیش از حسن اعتماد شما سپاسگزاریم.

لینک خارجی

عبارات کلیدی: دیجیتال مارکتینگ ثامن – تفاوت بازاریابی درونگرا و برونگرا – سئو در کرمان – بهینه سازی سایت در کرمان – طراحی سایت در کرمان – طراحی وب در کرمان – طراحی وب سایت در کرمان – بازاریابی اینترنتی در کرمان – طراحی فروشگاه اینترنتی در کرمان – طراحی فروشگاه آنلاین در کرمان – دیجیتال مارکتینگ کرمان – تولید محتوا در کرمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.