فروشگاه اینترنتی

فروشگاه اینترنتیفروشگاه اینترنتی به وب سایتی گفته می شود که تعدادی کالا یا خدمات را در ویترین خود عرضه می کنند. مشتریان برای استفاده از آن خدمات یا کالاها می توانند به فروشگاه سفارش بدهند و حتی هزینه خدمات یا کالا را به صورت آنلاین پرداخت نمایند. برای دریافت سفارش از مشتری معمولا سیستمی به نام سبد مجازی خرید وجود دارد که می توان سفارش ها را در آن ثبت نمود.

خدمات در فروشگاه های اینترنتی می توانند فیزیکی یا مجازی باشند. از خدمات فیزیکی می توان به خرید کتاب، مایحتاج زندگی، خودرو، موبایل و … اشاره کرد. از خدمات مجازی می توان فروش موسیقی، کتاب الکترونیکی، فیلم و … را نام برد.

مدل جدید تجارت برای مشتریان فرصت انتخاب راحت تر و دقیق تر و برای فروشندگان، تجارت با سطح مشتری بیشتر را به ارمغان می آورد. اما همه سناریو این نیست. چند اشتباه رایج وجود دارد که باعث ضررهای کلان در تجارت اینترنتی می گردد که فهرست آن ها را در اینجا ذکر می کنیم.

– یک فروشگاه اینترنتی هیچ تفاوتی با یک فروشگاه فیزیکی از نظر مدیریت و سرمایه گذاری ندارد. همانطور که شما برای راه اندازی یک مغازه در یک مرکز خرید باید هزینه کنید اگر برای طراحی سایت خود هزینه کافی نکنید هیچ برگشت سرمایه ای در کار نخواهد بود.

– یک فروشگاه اینترنتی نیاز به امنیت دارد. همانطور که برای امنیت مغازه خود هزینه می کنید. خیلی بیشتر باید برای امنیت فروشگاه اینترنتی خود هزینه نمایید. دزدان اینترنتی خیلی ماهرتر از دزدان فیزیکی هستند.

– یک فروشگاه اینترنتی کارمند نیاز دارد. اگر فکر می کنید که یک سایت راه بیندازید و بعد از آن، پول به سمت شما سرازیر می شود و شما در منزل استراحت می کنید، اشتباه کرده اید.

– یک فروشگاه اینترنتی نیاز به تبلیغ دارد. شما فکر می کنید مردم می توانند نام سایت شما را در خواب ببینند یا حدس بزنند؟ یا مشتریان به هر سایتی برای خرید، پول پرداخت می نمایند؟ اگر شما جای مشتریان بودید این کار را می کردید؟

بنابراین اینترنت یک رسانه جدید است ولی قوانین اصلی کسب و کار به قوت خود باقی هستند.

مزایای خرید اینترنتی

مشتریان دلایل متعددی برای خرید اینترنتی ذکر می کنند. بسیاری از این دلایل به خصوصیات منحصر به فرد محیط اینترنت، شامل دسترسی جهانی به کالا و خدمات، وجود اطلاعات فراوان در مورد محصولات، امکان مقایسه محصولات و قیمت های آن ها، صرفه جویی در زمان، انعطاف پذیری در زمان خرید، عدم نیاز به تحرک فیزیکی، وجود قیمت های رقابتی، تنوع محصولات و سهولت در سفارش خرید برمی گردد. شاید بتوان با توجه به مطالعات صورت گرفته عمده ترین مزیت خرید اینترنتی را راحتی دانست.

گرچه تاکنون معنای واحدی برای مفهوم راحتی ذکر نشده ولی انواع آن در فرآیند خرید به شرح ذیل شناسایی شده است:

راحتی دسترسی: یعنی بتوان به آسانی به محصول مورد نظر دست یافت.

راحتی جستجو: یعنی بتوان به سادگی محصول مورد تقاضا را یافت و اطلاعاتی در مورد آن کسب کرد.

راحتی مبادله: یعنی بتوان محصول را بدون تشریفات زیاد خرید یا در صورت عدم رضایت آن را بازگرداند.

راحتی در برنامه ریزی: در اینترنت می توان هر موقع از شبانه روز و در هفت روز هفته خرید کرد.

راحتی در مقایسه: در اینترنت موتورهای جستجویی وجود دارند که در سایت های مختلف کالاهای مورد نظر مشتری را طبق ترجیحات او جستجو و مارک های مختلف را از نظر قیمت و سایر موارد با هم مقایسه می کنند.

راحتی در مصرف انرژی: از آنجا که خرید اینترنتی می تواند از خانه، محل کار یا دیگر مکان ها صورت گیرد دیگر نیازی به جا به جایی بین فروشگاه های مختلف و صرف انرژی زیاد نیست.

امکانات فروشگاه اینترنتی ارائه شده توسط ما

  • قابلیت خرید بی نهایت محصول
  • قابلیت عضویت در سایت
  • قابلیت پیگیری محصولات سفارش داده شده
  • قابلیت پرداخت آنلاین بوسیله درگاه های بانکی
  • قابلیت جستجو در بین محصولات
  • قابلیت ارسال دیدگاه / نقد و بررسی برای محصولات
  • قابلیت انتخاب پرداخت نقدی / پرداخت در هنگام تحویل
  • قابلیت مشاهده سوابق خرید کاربری
  • قابلیت انتخاب درگاه پرداخت بانکی
  • سبد خرید کاربر
  • قابلیت جستجوی محصولات بر اساس فیلترگذاری ها
  • قابلیت جستجوی محصولات بر اساس قیمت
  • قابلیت نمایش برترین محصولات، پرفروش ترین و محبوب ترین محصولات فروشگاه