الگوریتم گوگل برت، آخرین به روز رسانی الگوریتم موتور جستجوی گوگل بر مبنای هوش مصنوعی برای درک ساختار معنایی عبارت مورد جستجو می باشد. الگوریتم گوگل برت (Google BERT)
BERT مخفف عبارت Bidirectional Encoder Representations from Transformers است که به عنوان یک تکنیک پیش آموزشی بر روی یک شبکه عصبی برای پردازش زبان طبیعی متمرکز عمل می کند.
با اینکه ممکن است برت به عنوان یک به روز رسانی الگوریتمی مانند پاندا یا پنگوئن یا یک به روز رسانی الگوریتمی برای سئو در نظر گرفته شود، اما در واقع بیشتر یک اپلیکیشن از سیستم چند لایه برای درک پیچیدگی مفاهیم زبان محاوره است که از طریق هوش مصنوعی، درک بهتر زبان طبیعی را آسان تر می کند. هدف اصلی برت بهبود درک زبان بشر برای ماشین است.
چه زمانی BERT در جستجوی گوگل معرفی شد؟
الگوریتم برت گوگل اولین بار در ۲۱ اکتبر ۲۰۱۹ در سیستم جستجوی گوگل برای نتایج جستجو به زبان انگلیسی معرفی شد. دنی سلیوان از شرکت گوگل اعلام کرد این الگوریتم به تمام زبان های موجود در جستجوی گوگل ارائه می شود و گسترش می یابد.
الگوریتم برت گوگل چگونه عمل می کند؟
گوگل همواره به دنبال این بوده که از بین نتایج جستجو متناسب ترین و مرتبط ترین نتایج را به کاربر ارائه دهد. بنابراین بهترین راه، نزدیکتر کردن زبان جستجو به زبان محاوره انسان و توجه به معنی و مفهوم کل جملات و عبارات مورد جستجو بجای تمرکز بر روی معنی تک تک کلمات میباشد.
بر همین اساس گوگل الگوریتم برت را ارائه داده است. این الگوریتم علاوه بر توجه به معانی متعددی که هر کلمه دارد، به حروف اضافه به کار رفته در عبارت و ارتباط کلمات با هم نیز توجه داشته و بر همین مبنا نتایج مرتبط تر را نمایش می دهد.
با استفاده از این الگوریتم گوگل می تواند کاربر را راحت تر به سمت هدف مورد نیازش هدایت کند. در واقع هنگام جستجو با گوگل، کاربر می تواند با وارد کردن متن مد نظر خود، پیشنهادهای مشابهی را مشاهده کند که به احتمال زیاد او را سریعتر به نتیجه خواهد رساند.
با توجه به هوش مصنوعی بکار رفته در این الگوریتم، پیش بینی هدف کاربر توسط آن دقیق تر و به زبان طبیعی انسان نزدیکتر خواهد بود. به عنوان مثال اگر زمانی که کاربر عبارتی را جستجو و برخی کلمات را اشتباه تایپ کند باز هم نتایج نمایش داده شده به آنچه کاربر مد نظر داشته مرتبط خواهد بود چرا که برت گوگل بر اساس ارتباط معنایی کلمات عمل می کند و می تواند منظور کاربر را درک کند.
گوگل همچنین اعلام کرد آخرین به روز رسانی الگوریتم جستجو، معرفی الگوریتم برت، به درک بهتر هدف جستجوی کاربران کمک می کند، این می تواند به نتایج مرتبط تر منجر شود. این شرکت ادعا کرده است که برت ۱۰٪ از جستجوها را تحت تاثیر قرار می دهد، این بدان معنی است که احتمالا در ترافیک سایت شما تاثیر می گذارد.
برت گوگل و تاثیر آن بر سئو
مهمترین ویژگی الگوریتم برت گوگل این است که به درک ساختار پیچیده زبان انسان توجه و موجب بهبود نمایش نتایج در جستجو می شود. این بدین معناست که در رتبه بندی سایت ها تاثیر چشمگیری خواهد داشت.
صاحبان کسب و کار و وب سایت به این موضوع اهمیت می دهند. بنابراین لازم است اقدامات لازم را در بحث سئوی سایت اعمال کنند. اما آقای دنی سالیوان یکی از افراد تیم گوگل در صفحه توییتر خود نوشته است که با ارائه به روز رسانی الگوریتم برت نیازی به سئوی هیچ محتوایی از وب سایت ها وجود ندارد.
بلکه این الگوریتم صرفا فهم گوگل را از عبارات مورد جستجو بیشتر می کند و تمرکز آن بر بهبود تجربه جست و جو است. بنابراین قواعدی برای سئوی این الگوریتم وجود ندارد. لذا برای بهبود سئو تنها باید به شناسایی دقیق تر هدف کاربران و نیازهای آنها و یافتن کلمات کلیدی پرداخت و برهمین اساس، محتوای با کیفیت و متناسب با آن تولید نمود. با این کار الگوریتم برت با درک تطابق محتوای سایت و آنچه کاربر به دنبال آن می باشد می تواند دقیق تر و سریعتر او را به هدفش هدایت کند.
دیجیتال مارکتینگ ثامن ارائه دهنده خدمات دیجیتال مارکتینگ در کرمان می باشد. در صورتی که قصد آنلاین سازی کسب و کار خود را دارید به ما مراجعه فرمایید. ما خدمات طراحی سایت، سئو، تولید محتوا برای سایت و شبکه های اجتماعی و طراحی گرافیک را انجام می دهیم. پیشاپیش از حسن اعتماد شما سپاسگزاریم.
عبارات کلیدی: دیجیتال مارکتینگ ثامن – الگوریتم گوگل برت (Google BERT) – سئو در کرمان – بهینه سازی سایت در کرمان – طراحی سایت در کرمان – طراحی وب در کرمان – طراحی وب سایت در کرمان – بازاریابی اینترنتی در کرمان – طراحی فروشگاه اینترنتی در کرمان – طراحی فروشگاه آنلاین در کرمان – دیجیتال مارکتینگ کرمان – تولید محتوا در کرمان