بازاریابی محتوا چیست؟

محتوای مفید باید هسته اصلی بازاریابی شما باشد. امروزه تاثیر بازاریابی سنتی هر لحظه کمتر و کمتر می شود و بازاریابی محتوا جای آن را می گیرد. شما باید محتوای واقعا مرتبط و مفیدی را در اختیار مشتری قرار دهید تا به آنها در خرید محصول کمک کنید. بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا یک رویکرد بازاریابی استراتژیک است که متمرکز بر ایجاد و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و سازگار برای جذب و حفظ مخاطب کاملا مشخص و در نهایت، اقدام برای سود آوری بیشتر است.

به طور خاص، سه دلیل اصلی و مزایا برای شرکت هایی که از بازاریابی محتوا استفاده می کنند وجود دارد:

– افزایش فروش

– صرفه جویی در هزینه

– داشتن مشتری هایی که وفاداری بیشتری دارند

در ادامه ۳ مثال از بازاریابی محتوا را بررسی می کنیم.

۱- اینفوگرافیک:

اینفوگرافیک ها به طور کلی گرافیک هایی هستند که شامل آمار، نمودار و سایر اطلاعات هستند. اینفوگرافیک ها از این نظر موثر هستند که یک شخص کاربلد می تواند آثارش را از طریق شبکه های اجتماعی و وب سایت ها نمایش دهد. این کار نوعی بازاریابی محتواست و هزینه ای جز وقت شما ندارد. بازاریابی محتوا چیست؟

۲- صفحات وب:

شما با تولید محتوا در قالب متن، تصویر و یا فیلم در صفحات وب می توانید به صورت نامحدود به تبلیغ محصولات و خدمات خود بپردازید.

تولید محتوا در صفحات وب و بهینه کردن این صفحات برای موتورهای جستجو (SEO) از روش های متداول و بسیار به صرفه در بازاریابی محتوا می باشد.

مبلغی که شما صرف هزینه برای سئوی وب سایت خود می کنید پس از گذشت مدتی و با جذب مشتری به شما باز می گردد.

۳- ویدئوها:

شما می توانید با ساخت ویدئو و معرفی محصولات و خدمات تان در آن به تولید محتوا بپردازید.

زمانی که محتوای ویدئویی خود را تولید کردید، آن را در سایت هایی مانند آپارات و یوتیوب آپلود کرده و با افزایش بازدید به تعداد مشتریان خود اضافه کنید.

اینها فقط چند نمونه از بازاریابی محتوا هستند. همچنین می توان به کتاب های الکترونیکی، برنامه ها، سخنرانی های عمومی و وبلاگ ها اشاره کرد.

چرا بازاریابی محتوا؟

درک اینکه چرا بازاریابی محتوا برای تجارت شما مهم است، بسیار با اهمیت است. ابتدا باید چهار مرحله از چرخه خرید را درک کنیم:

۱- آگاهی

قبل از خرید مشتری به آگاهی نیاز دارد و باید از وجود راه حل اطلاع داشته باشد.

۲- تحقیق

هنگامی که مشتری از وجود راه حلی آگاه شد، برای آموزش خود تحقیق می کند. به عنوان مثال ، یک خریدار اتومبیل سعی خواهد کرد بفهمد که انواع مختلفی از اتومبیل ها وجود دارد و کدام یک متناسب با نیازهای اوست.

۳- ملاحظه

در این مرحله مشتری شروع به مقایسه محصولات مختلف از فروشندگان مختلف می کند تا مطمئن شود کالایی با کیفیت بالا و قیمت مناسب دریافت می کند.

۴- خرید

سرانجام، مشتری تصمیم خود را می گیرد و برای خرید پا پیش می گذارد. محصولی با کیفیت بالا و قیمت مناسب.

بازاریابی محتوا با افزایش آگاهی و آموزش مصرف کنندگان در مورد محصولات، آن ها را به مرحله خرید سوق می دهد. مشتری های بالقوه محتوای شما را پیدا می کنند، ارزش آن را پیدا می کنند و تا زمانی که با شما تماس بگیرند، از قبل متقاعد شده اند که می خواهند با شما کار کنند.

اعتمادی که معمولا باید طی یک چرخه فروش گسترده جلب شود قبلا ایجاد شده است، قبل از اینکه بدانیم مشتری بالقوه وجود دارد. بازده سرمایه گذاری برای بازاریابی محتوا اگر به درستی اجرا شود، می تواند خارق العاده باشد.

بازاریابی محتوا مزایای دیگری نیز دارد زیرا از دیگر کانال های بازاریابی دیجیتال پشتیبانی می کند و محتوای اضافی را برای بازاریابی شبکه های اجتماعی فراهم می کند و با ایجاد پیوندهای ورودی طبیعی و ایجاد محتوای خوب در وب سایت شما که در موتورهای جستجو یافت می شود، به جستجوگرها کمک می کند. در حقیقت، برای بسیاری از شرکت ها، عمده تلاش آنها در زمینه سئو باید به بازاریابی محتوا معطوف شود.

مشاوره با ما در این زمینه می تواند بسیار نتیجه بخش باشد. دیجیتال مارکتینگ ثامن آماده ارائه خدمات در زمینه تولید محتوا در کرمان است.

لینک خارجی

عبارات کلیدی: دیجیتال مارکتینگ ثامن – بازاریابی محتوا چیست؟ – طراحی سایت در کرمان – طراحی وب در کرمان – طراحی وب سایت در کرمان – بازاریابی اینترنتی در کرمان – طراحی فروشگاه اینترنتی در کرمان – طراحی فروشگاه آنلاین در کرمان – دیجیتال مارکتینگ کرمان – تولید محتوا در کرمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *