امروزه اینستاگرام بخش زیادی از فضای مجازی را به خود اختصاص داده است. کاربران از این رسانه اجتماعی محبوب برای تعامل با یکدیگر و تعامل با برندهای تجاری استفاده می کنند که به همین دلیل انواع کسب و کارها نمی توانند نسبت به اینستاگرام بی تفاوت باشند. در ادامه راه هایی را که در اینستاگرام موجب افزایش فروش می شوند بررسی می کنیم. ۵ راه برای افزایش فروش با اینستاگرام
۱- پروفایل اینستاگرام خود را به ویترین فروشگاه تبدیل کنید
اولین قدم برای تبدیل فالوورهای اینستاگرام به مشتری، ایجاد یک پروفایل خلاقانه است که در جهت جلب توجه خریدار باشد. در بیوگرافی خود، از مشتریان در فروشگاه خود استقبال کرده و یک فراخوان واضح برای اقدام را درج کنید.
افزودن شماره تلفن نیز مفید است، بنابراین خریداران می توانند در صورت نیاز با شما ارتباط برقرار کنند. همچنین ممکن است بخواهید مواردی مانند حمل و نقل رایگان را به اشتراک بگذارید. در پست های استوری خود محصولات را به نمایش بگذارید، پیشنهادهای ویژه را به اشتراک بگذارید و موارد دیگر.
۲- شخصی سازی پست های اینستاگرام
برای متمایز شدن، باید یک پیام تجاری ثابت داشته باشید. پروفایل شما بخشی اساسی از حضور شما در اینستاگرام است. یکی از راه های ایجاد شناخت برند، ارسال تصاویر قابل شناسایی با قالب و لوگوی منحصر به فرد شما به طور مداوم است. برای ایجاد یک سبک بصری برای اینستاگرام، از رنگ های به کار رفته در لوگوی خود استفاده کنید.
هشتگ هایی را انتخاب کنید که نشان دهنده برند شما باشند. هشتگ ها به تقویت پیام شما برای مخاطبان بیشتر کمک می کنند. لیستی از هشتگ هایی که نشان دهنده برند شما هستند را کنار هم قرار دهید و سپس در مورد آنها تحقیق کنید تا میزان محبوبیت آنها در اینستاگرام را بسنجید.
۳- خریداران را با محتوای خود در اینستاگرام درگیر کنید
استراتژی محتوای اینستاگرام، ایجاد ارتباط با مشتریان را آسان تر می کند. از آنجا که خریداران با پیام های مختلفی بمباران می شوند، شما وقت زیادی برای جلب توجه آنها ندارید. چرا آنها باید کسب و کار شما را نسبت به دیگران انتخاب کنند؟ رابطه بین کسب و کار و خریدار برای انجام فروش ضروری است.
همچنین فیلم افرادی که از محصولات شما استفاده می کنند را به اشتراک بگذارید. اگر مصرف کنندگان بتوانند خود را با استفاده از محصولات شما تجسم کنند، خریداران با انگیزه و شانس بیشتری برای فروش خواهید داشت. فایل های GIF و فیلم ها در هر بستر رسانه اجتماعی کار می کنند و استوری های اینستاگرام به محتوای شما شخصیت می بخشند.
محتوای خود را با هدف مورد علاقه خود مطابقت دهید. دنبال کنندگان را براساس علایق مشترک پیدا خواهید کرد. آنها به دلیل آنچه شما به خاطرش ایستادگی می کنید با شما ارتباط برقرار می کنند.
سناریوهایی در زندگی واقعی ایجاد کنید که طرفداران را ترغیب به نمایندگی از برند شما و تقسیم عشق آنها به محصولات شما کند. این کار را می توانید با حمایت از آنها، جشن گرفتن برای آنها و ارائه امتیازات و مزایا برای آنها انجام دهید. سپاسگزاری و توجه به آنها، شما را به همه جا منتقل می کند. آنها را تشویق می کند تا نه تنها برند شما را بپذیرند بلکه آن در بین فالوورهایشان نیز تبلیغ کنند.
۴- قرار دادن آموزش استفاده از محصول در پست و استوری
اگر یک کالا مانند کفش را می فروشید، راهی برای پوشیدن کفش و ترکیب آن با سایر محصولات پیشنهادی به کاربران را پیشنهاد دهید. قرار دادن خریدار در صحنه، معامله را آسان می کند. اگر یک خریدار به این سناریو مربوط شود و محصول مفید باشد، فروش کمی راحت تر انجام می شود.
۵- شرکای تاثیرگذار
بازاریابی دهان به دهان ۲۰ تا ۵۰ درصد از تصمیمات خرید را هدایت می کند. وقتی باعث می شوید افرادی در مورد محصول یا شرکت شما در شبکه های اجتماعی صحبت کنند، آگاهی و اعتبار تجاری را ایجاد می کنید و خود را برای فروش بیشتر آماده می کنید.
یک راه کلیدی برای هدایت دهان به دهان اجتماعی، مشارکت با افراد تاثیرگذار است، افرادی که طرفداران زیادی در شبکه های اجتماعی دارند و می توانند توجه فالوورهای خود را به برند شما جلب کنند.
نتیجه
جذابیت تصویری اینستاگرام این کانال را به یک کانال اصلی برای فروشندگان برای دسترسی به مشتریان بالقوه تبدیل می کند. این یک بستر ایده آل برای نمایش برند شما به روشی جذاب است. برای تبدیل یک فالوور اینستاگرام به یک مشتری وفادار، مهم است که محتوایی ایجاد کنید که با مشتریان بالقوه صحبت کند.
در اینجا فرمولی سریع برای ساخت فروشگاه اینستاگرام آورده شده است:
فروش = محتوای خوب + اعتماد + سهولت خرید
اگر مخاطبان خود را بشناسید، می توانید خواسته ها و نیازهای آنها را برآورده کرده و ارتباط احساسی با آنها برقرار کنید که برای فروش مهم است. مشاوره با ما در این زمینه می تواند بسیار نتیجه بخش باشد. دیجیتال مارکتینگ ثامن آماده ارائه خدمات در زمینه دیجیتال مارکتینگ در کرمان است.
عبارات کلیدی: دیجیتال مارکتینگ ثامن – ۵ راه برای افزایش فروش با اینستاگرام – دیجیتال مارکتینگ کرمان – تبلیغات اینترنتی در کرمان – بازاریابی آنلاین در کرمان – بازاریابی اینترنتی در کرمان – طراحی سایت در کرمان – طراحی وب در کرمان – طراحی وب سایت در کرمان – طراحی فروشگاه اینترنتی در کرمان – طراحی فروشگاه آنلاین در کرمان – تولید محتوا در کرمان