تلاش انسان برای تبدیل کردن اطلاعات کاغذی به الکترونیکی باعث پیداش وب ۱ شد. نتیجه آن شد که میلیون ها صفحه دارای اطلاعات متفاوت در اختیار کاربران قرار گرفت. این وب سایت ها به گونه ای طراحی شدند که یک طرفه هستند یعنی کاربر فقط اطلاعات روی سایت را می خواند و نمی تواند نظرش را بنویسد. وب ۲ (web 2) چیست؟
بعد از آنکه کاربران با میلیون ها اطلاعات روبرو شدند و خواندن این اطلاعات ناممکن بود نسل جدیدی از وب ایجاد شد که اصطلاحا کاربر محور است. در این وب سایت ها کاربران در مورد اطلاعات نظر می دهند و می توانند در تولید محتوا و سازماندهی آن نقش داشته باشند. بعد از به وجود آمدن وب ۲ شبکه های اجتماعی به سرعت وارد بازار شدند.
مزایای وب ۲ :
– همانطور که در بالا گفتم وب ۲ کاربر محور یا مشارکتی است که این یکی از بزرگترین مزیت های آن است.
– باعث افزایش سرعت لود و بارگذاری صفحات وب سایت ها می شود.
– باعث ایجاد نرم افزار هایی شد که کاربران برای دسترسی به وب لازم نیست فقط از طریق کامپیوتر اقدام کنند. آن ها می توانند از هر جایی به آن دسترسی داشته باشند.
– به کاربران اجازه برچسب گذاری در تصاویر، سایت ها و فیلم ها را می دهد. بطور کلی اجازه می دهد کاربران به صورت رایگان اطلاعات را طبقه بندی و پیدا کنند.
– اطلاعات از طریق ارزیابی، بررسی و اظهارنظر آنلاین بین مالک سایت و کاربران سایت به دو طریق جریان می یابد. کاربران سایت معمولا محتوای تولید شده توسط کاربر را برای دیدن دیگران ایجاد می کنند. (به عنوان مثال ویکی پدیا، یک دایره المعارف آنلاین است که هر کسی می تواند برای آن مقاله بنویسد و یا آن را ویرایش کند.)
وب ۲ و مدیریت دانش
– از ویژگی های وب ۲ می توان به فناوری آن برای ساخت، بهره برداری و تبدیل اطلاعات نام برد.
– با کمک وب ۲ هر شخصی می تواند ایجاد دانش کند.
– شخص با بهره گیری از خلاقیت و ایده ها و راه حل هایش می تواند اطلاعات مفیدی را به صورت متن، تصویر و ویدئو تولید کند و در اختیار کاربران قرار دهد.
– شما هر چیزی که بخواهید یاد بگیرید کافی است آن را جست و جو کنید.
– تمام منابع اطلاعاتی در مورد آن موضوع به شکل های مختلف ویدئویی، متنی و … به شما نمایش داده می شود و می توانید آن را ذخیره کنید تا هر وقت که بخواهید به آن دسترسی داشته باشید.
– وب ۲ حتی امکان نظر دادن یا تغییر آن مطلب را به شما می دهد.
– انتقال دانش در دسترس بودن دانش را توصیف می کند. فکر کنید شما هر دانشی را که دارید در اختیار سایر کاربران قرار می دهید و آن ها هم همین طور. به این شکل است که وب ۲ انتقال دانش را ایجاد می کند.
– ابزارهایی که وب ۲ برای انتقال دانش در اختیار کاربرانش می گذارد مثل وبلاگ ها، شبکه های مجازی، انجمن ها، وبینارها، پادکست ها و … می باشند.
وب ۲ و بازاریابی اینترنتی
بازاریابی اینترنتی چیزی است که این روز ها همه کسب و کارها در مورد آن صحبت می کنند و برای جا نماندن از این تجارت جدید تلاش می کنند. با آمدن وب ۲، به دنبال آن، اپیلیکیشن های بازاریابی اینترنتی به وجود آمدند. وب ۲ امکان بازاریابی اینترنتی از طریق سایت و اپیلیکیشن هایی مانند اینستاگرام و گروه های واتساپ یا کانال های تلگرام را فراهم کرده است.
دیجیتال مارکتینگ ثامن ارائه دهنده خدمات دیجیتال مارکتینگ در کرمان می باشد. در صورتی که قصد آنلاین سازی کسب و کار خود را دارید به ما مراجعه فرمایید. ما خدمات طراحی سایت، سئو، تولید محتوا برای سایت و شبکه های اجتماعی و طراحی گرافیک را انجام می دهیم. پیشاپیش از حسن اعتماد شما سپاسگزاریم.
عبارات کلیدی: دیجیتال مارکتینگ ثامن – وب ۲ (web 2) چیست؟ – سئو در کرمان – بهینه سازی سایت در کرمان – طراحی سایت در کرمان – طراحی وب در کرمان – طراحی وب سایت در کرمان – بازاریابی اینترنتی در کرمان – طراحی فروشگاه اینترنتی در کرمان – طراحی فروشگاه آنلاین در کرمان – دیجیتال مارکتینگ کرمان – تولید محتوا در کرمان